Учени откриха 7 нови вида оси

Учени от университета Турку във Финландия наскоро са открили не един, а седем нови вида оси. Те са намерени по време на пътувания в региона между Андите и Амазонската тропическа джунгла, съобщиха от сайта за наука и технологии „Гизмодо”.

Изследователите са решили да обърнат особено внимание на един вид оса с латинското наименование Clistopyga crassicaudata. Той е изключително неприятен, защото снася яйцата си в приемник, който след това бива изяден отвътре, а и освен това прилича на нещо излязло от нощен кошмар.

Името на вида crassicaudatа е препратка към дебелината и здравината на жилото, което осата притежава. Дори един от изследователите, които представиха вида пред пресата заяви, че никога не е виждал нищо подобно.

Та за какво служи това сериозно жило. То се използва за две цели. Едната е да се впръсква парализираща отрова, а другата цел е да се вкарат яйцата на осата в тялото на приемника, обикновено това е паяк. След като те са разположени там и започнат да се люпят, ларвите на насекомото започват да ядат паяка отвътре навън.

Този вид насекомо е една много добра причина да не харесваш осите и да се надяваш да не срещнеш такава никога през живота си. /БГНЕС