Космически прах, а не "извънземна мегаструктура", забулва загадъчна звезда

Беше наречена "най-мистериозната звезда във Вселената", по-голяма от слънцето, но въпреки това затъмнена, което беше приемано все едно някаква извънземна мегаструктура може би обикаля около нея.

Но в сряда проучване, проведено от повече от 100 учени, наблюдаващи звездата, наречена KIC 8462852, отхвърли слуховете за извънземно участие."Прахът най-вероятно е причината, поради която светлината на звездата намалява и се увеличава", казва водещата проучването Табета Бояджиян, асистент по физика и астрономия в Държавния университет в Луизиана, на която небесния обект е кръстен с прякора "Звездата на Таби".

"Новите данни показват, че различните цветове на светлината се блокират при различни интензитети, затова каквото минава между нас и звездата не е непрозрачно, както се очаква от планета или извънземна мегаструктура".

Първоначалното откритие на звездата е направено с помощта на космически телескоп Кеплер на НАСА. Устройството открива планети, като проследява моменти, когато светлината на звездата се затъмнява, когато обектът минава пред нея.

Необичайните спадове в яркостта в Звездата на Таби – отдалечена на повече от 1000 светлинни години, около 50% по-голяма и с 1000 градуса по-гореща от слънцето - предизвикват глобален интерес. Повече от 1700 души дариха около 100 000 долара при кампания на Kickstarter, за да бъде изучена звездата допълнително.

Астрономите в базираната в Калифорния обсерватория "Лас Кумбрес" я наблюдаваха отблизо от март 2016 г. до декември 2017 г. /АФП